Schimbarea si stresul
  • Adopting the right attitude can convert a negative stress into a positive one.–Hans Selye

Din alta perspectiva, iesind din definitiile clasice despre stres, se poate spune ca stresul este de fapt un comportament sau o atitudine, care nu s-a putut alinia cerintelor evenimentelor sau situatiilor externe.

Lumea externa este privita ca o colectie, fiind formata din diferite tipuri de personalitati si evenimente, cu care un individ interactioneaza in functie de tiparele lui de gandire, de experientele de viata pe care le-a avut, de credintele sale, de valorile sale.

Stresul este o reactie la un stimul extern, iar raspunsul nostru este pana la urma o chestiune de atitudine si de personalitate.

De ce sa participi?

Acest workshop te ajuta sa abordezi situatiile, problemele, schimbarile survenite in viata ta, dintr-o alta perspectiva: cea a schimbarii proprii atitudini fata de stres cu ajutorul unor exercitii si tehnici de constientizare a acelor aspecte care fac parte din tine si care te determina sa ai o atitudine mai putin benefica in fata stresului.

Este foarte adevarat ca nu putem avea control asupra a tot ce se intampla in jurul nostru, insa cu siguranta putem avea control asupra propriului mod de abordare a felului in care privim problema, situatia sau schimbarea aparuta.

Tematica:

Despre schimbare si stres

  • Ce este schimbarea-parasirea zonei de confort
  • Motivele si avantajele schimbarii
  • Ce este stresul (neurofiziologia stresului, biochimia creierului)
  • Schimbare, stres si anxietate (tulburari emotionale, corporale si in planul actiunii)
  • Adaptabilitatea la schimbare
  • Ierarhia nevoilor – inventarul trebuintelor bazale
  • Valorile relationale (psihologice)
  • Surse de stres
  • Procrastinare, perfectionism, autosabotare
  • Mecanisme de coping (de adaptare)
  • Procesul tranzitiei si personalitatea
  • Evaluarea predispunerii la stres
  • Despre procesul de tranzitie
  • Modalitati de gestionare a procesului de tranzitie
  • Trasaturile de personalitate si predispozitia la stres
  • Modalitati si tehnici de reglare a conduitei pentru a face fata stresului
  • Comportament asertiv
  • Fereastra lui Johari (cresterea stimei de sine)
  • Eliminarea gandurilor negative prin restructurare cognitiva
  • Tehnici de antrenament corporal si emotional, procedee de autocontrol mental (mindfulness, relaxare rapida, relaxare musculara, imagerie,etc.)
  • 15 minute de relaxare

 

Durata: 1 zi