Conecting with people
  • We are all so much together, but we are all dying of loneliness.–Albert Schweitzer

De ce este atat de rar pentru noi, oamenii, sa putem stabili legaturi reale, sa intelegem exact sau aproape exact ce este cu adevarat  in mintea celui din fata noastra?

Sa intelegem de ce in anumite momente anumite comportamente, difera de ceea ce ne-am obisnuit sa vedem.

Ei bine, pentru ca noi oamenii functionam fiecare dupa lumea lui interioara. Lume interioara care contine harti mentale, tipare de gandire, experiente prin care am trecut, amintiri, injonctiuni sau permisiuni primite de la parinti, bunici, profesori. Mintea noastra constienta este foarte ocupata cu propriile senzatii, perceptii, ganduri, sentimente, sperante si frici.

Tocmai de aceea noi nu putem avea acces direct la lumea interioara a celuilalt, noi doar putem ghici ce se intampla si de cele mai multe ori gresim. Este mult mai usor sa interpretam gresit, decat sa il intelegem pe celalalt.

Cum putem totusi sa ne conectam la lumea interioara a celuilalt pentru a-l intelege mai bine? Depinde in mare masura de calitatea semnalelor pe care noi le trimitem catre el si de cele pe care le primim de la el, de empatie si de asertivitate.

Unul dintre semnale il reprezinta conversatia care este primul pas in stabilirea unei legaturi; despre acest lucru este vorba in acest curs: ce fel de conversatie creeaza o conectare destul de buna pentru noi, pentru a relationa in armonie si cu succes cu celalalt?

Tematica:

Abilitati esentiale: empatia si asertivitatea

Empatia

  • Diferenta dintre empatie si simpatie
  • Cum sa asculti empatic
  • Obiceiuri mentale care duc catre empatie

Antereneaza empatia

  • Cum sa te antrenezi pentru a deveni empatic
  • Folosirea intrebarilor deschise

Asertivitate

  • Cum sa porti un dialog in mod asertiv
  • Cum sa faci o reclamatie
  • Cum sa atragi atentia celor din jur
  • Spune ceea ce doresti exact
  • Spune “NU”

Coversatii dificile

  • O noua abordare
  • Cum sa acorzi feedbak si o critica
  • Persuasiunea fara argument
  • Gestionarea rezistentelor pe parcursul intalnirilor
  • Primirea de feedback si primirea unei critici
  • Cum sa oferi o critica in mod constructiv
  • Gestionarea conflictelor
  • Negocirea win-win
  • Modalitati de refacere a relatiilor

Durata: 1 zi