Comunicare efectiva
  • Effective communication is 20% what you know and 80% how you feel about what you know.–Jim Rohn

Toate interactiunile umane au la baza comunicarea, intr-o forma sau alta (verbala, scrisa, non-verbala).  Scopul in sine al comunicarii este de a transmite mesajul nostru catre partenerul/partenerii de discutie, in mod clar si fara ambiguitati. Acest lucru implica un efort atat din partea noastra ca transmitatori,  cat si din partea celui care primeste mesajul, receptorul. Comunicarea fiind un proces care se desfasoara continuu, poate fi supus la diverse erori si adesea, acestea se vad in interpretarea gresita a celui care primeste mesajul. Cand aceste erori nu sunt detectate, ele pot cauza confuzii, efort irosit si pierderea diferitelor oportunitati.

De fapt, comunicarea este un succes, atunci cand ambele parti (cel care trimite mesajul si cel care-l primeste) inteleg aceeasi informatie ca rezultat al procesului de comunicare.

Pentru a transmite mesajul cu succes, pentru a ne face clar intelesi, este nevoie ca gandurile si ideile noastre sa fie bine structurate, inainte de a le transmite mai departe. Uneori ceea ce gandim cu adevarat ajunge in mod eronat la urechile partenerului de discutie, deoarece nu am stiut sa elaboram mesajul in mod clar si concis sau ne-am lasat coplesiti de emotii, de cele mai multe ori negative.

De cele mai multe ori transmiterea mesajului sub imperiul emotiilor ne infraneaza in procesul comunicarii, ridicand tot felul de bariere intre noi si ceilalti, afectandu-ne atat personal cat si profesional.

In cadrul unei cercetari recente a Universitatii din Pittsburg, Katz Business School, a reiesit, ca abilitatile de comunicare (scris, prezentari orale) si cele de inter-relationale cu ceilalti, reprezinta factorul decisiv in alegerea angajatilor (membrii de echipa si manageri). Din punctul lor de vedere, aceste abilitati reprezinta „motorul” personal al angajatului pentru a avea succes.

Pentru a comunica cu succes, pentru a ne atinge scopul este necesar ca inainte de a transmite mesajul nostru, sa ne intelegem in primul rand pe noi, sa ne intelegem gandurile, ideile, starile (trairile emotionale) si abia apoi ne adresam partenerului de discutie, tinand cont de mediu si de context.

Tematica:

Introducere – Abilitati efective de comunicare

  • Importanta comunicarii
  • Climatul de lucru/Cultura organizationala/Cultura individuala
  • Ce este comunicarea
  • Ce  sunt abilitatile de comunicare
  • Procesul comunicarii

Examinarea interna a procesului de comunicare

  • Tipuri de input ( propriile perceptii V A K O G)
  • Filtre in cadrul procesului de comunicare
  • Hartile interne, starea interna, comportament sau raspuns

Reprezentari interne ale procesului de comunicare

  • Propria imagine despre lume
  • Limbajul ca sistem reprezentational
  • V A K O G
  • Miscarile ochilor ca indicator in comunicare
  • Raspunsuri in functie de sistemul reprezentational folosit

Elementele comunicarii

  • Comunicarea fata in fata
  • Comunicarea non-verbala

Stilurile de comunicare

  • Matricea comunicarii
  • Exemple de comunicare pentru fiecare stil

Abilitati de ascultare activa

  • Tipuri de ascultare activa
  • Modalitati de ascultare activa
  • Ascultarea in situatii dificile
  • Comunicarea scrisa
  • Cand folosim comunicarea scrisa
  • Bariere in comunicarea scrisa

Dezvoltarea relatiei in comunicare

  • 6 pasi pentru dezvoltarea relatiei
  • 6 metode de imbuntatire a comunicarii

Incepe chiar de astazi sa-ti dezvolti abilitatea de a comunica scurt, clar si concis, dand curs invitatiei noastre la workshopul „Comunicare efectiva” , pentru a-ti imbunatati si dezvolta relatiile profesionale si personale.

Durata: 1 zi