Comunicare Asertiva - dezvolta abilitatea de a fi asertiv
  • The difference between successful people and really successful people is that really successful people say no to almost everything.–Warren Buffett

Comportamentul asertiv se bazeaza pe echilibru (minte, trup si suflet). Inseamna sa iti sustii drepturile si nevoile de relationare, insa in acelasi timp sa le respecti  si celorlalti drepturile lor. Cand esti asertiv, tu ceri ceea ce vrei, insa nu este obligatoriu ca vei obtine acest lucru.

Unii dintre noi sunt in mod naturali, mai asertivi decat aceilalti. Asertivitatea se bazeaza ca mod de relationare pe principiul win-win, pe ideea eu sun ok-tu esti ok.

A deveni asertiv nu este un lucru usor, insa se poate invata. Dezvoltarea asertivitatii incepe prin increderea in valorile pe care le ai, prin a intelege exact cine esti si prin ce poti sa faci. Cand toate acestea sunt indeplinite, poti considera ca baza increderii de sine, stima de sine exista. Asertivitatea te ajuta sa consolidezi aceasta baza si iti ofera multe alte beneficii legate de imbunatatirea relatiilor la locul tau de munca si in multe aspecte ale vietii tale.

In general oamenii asertivi rezolva cu usurinta problemele aparute cautand cele mai bune solutii, sunt mai putin supusi stresului datorita faptului ca au incredere in puterea lor personala si nu se lasa victimizati atunci cand lucrurile nu merg asa cum au fost planificate sau cand asteptarile lor de la ceilalti sunt inselate. Sunt foarte activi in ceea ce fac, deoarece ei stiu ca pot face fata sarcinilor zilnice, indiferent de complexitatea lor.

Cand actionezi asertiv, de fapt actionezi corect si empatic (deoarece ti cont si de cel din fata ta, intelegand si punctul lui de vedere), tratandu-i pe ceilalti cu respect si cu corectitudine.

Daca dispozitia ta tinde mai mult catre pasivitate sau agresivitate, ai nevoie sa inveti si sa practici urmatoarele abilitati pentru a-ti dezvolta asertivitatea:

  • Acorda valoare tie si drepturilor tale
  • Intelege si accepta ca drepturile tale, gandurile, sentimentele, nevoile de relationare si dorintele sunt la fel de importante ca ale celorlalti.
  • Recunoaste-ti drepturile si ai grija de ele.
  • Crede ca tu meriti sa fi tratat cu respect si demnitate tot timpul.
  • Inceteaza sa te scuzi pentru orice si pentru tot.
  • Identifica-ti nevoile de relationare si ceea ce vrei si cere ca ele sa fie satisfacute.
  • Nu astepta ca ceilalti sa iti recunoasca nevoile tale (s-ar putea sa astepti degeaba!).
  • Intelege ca pentru a actiona la intregul tau potential, nevoile tale trebuie indeplinite.
  • Gaseste cai pentru a-ti satisface nevoile fara sa sacrifici nevoile celorlalti.
  • Constientizeaza ca oamenii sunt responsabili pentru propriul lor comportament.
  • Nu face greseala sa accepti responsabilitatea pentru modul in care oamenii reactioneaza la comportamentul tau asertiv (furie, resentimente pe care le pot arata). Tu te poti controla doar pe tine.
  • Atat timp cat nu incalci drepturile si nevoile celorlalti, atunci tu ai dreptul sa spui sau sa faci ceea ce doresti.
  • Exprima-ti gandurile si sentimentele negative intr-o maniera pozitiva si echilibrata.
  • Permite-ti sa fi furios, insa intotdeauna fi respectuos.
  • Spune ce ai in minte, insa spune-o intr-o maniera eleganta pentru a proteja sentimentele celuilalt.
  • Controleaza-ti emotiile.
  • Primeste criticile si complimentele in mod pozitiv.
  • Accepta cu gratie complimentele.
  • Da-ti voie sa faci greseli si cere ajutor atunci cand e nevoie.
  • Accepta feedback-ul in mod pozitiv si fi pregatit sa spui ca nu esti de acord, fara a intra in aparare sau furie.
  • Invata sa spui „Nu” atunci cand simti asta.
  • Cunoaste-ti limitele si incearca sa obtii un avantaj din asta.
  • Constientizeaza ca nu le poti sti pe toate si adopta o atitudine OK cu tine insuti.
  • Accepta doar ceea ce este corect si bun pentru tine.

Incepe chiar de astazi sa-ti dezvolti asertivitatea, dand curs invitatiei noastre la workshopul „Comunicare asertiva” pentru a-ti imbunatati si dezvolta relatiile profesionale si personale.

Tematica

  • Tipuri de comportament
  • 4 Cai de abordare ale conflictului
  • Cum se dezvolta abilitatea de a fi asertiv
  • Diferenta dintre referirea la persoana si referirea la comportamentul ei nedorit
  • Diferenta dintre limbajul obiectiv si cel subiectiv
  • Cei cinci pasi pentru o schimbare de succes
  • Componentele emotionale ale asertivitatii
  • Comportamentul non-verbal asertiv
  • Adoptarea (insusirea) comportamentului asertiv
  • Beneficiile comportamentului asertiv

Durata: 1 zi