Frecventele cerebrale la copii

Creierul este , prin natura sa, electrochimic. Atunci cand neuronii se conecteaza, fac schimb de elemente incarcate electric, ce produc, ulterior, campuri electromagnetice. Deoarece activitatea electrica a creierului este masurabila, aceste efecte pot oferi informatii importante legate de ceea ce gandim, simtim, invatam, visam si cream, precum si de felul in care procesam informatia.

Cercetarile in neurostiinte au evidentiat o gama larga de frecvente cerebrale, variind de la niveluri foarte scazute de activitate, in starea de somn (unde Delta), stari de semiconstienta, aflate la granite dintre somn si veghe (unde Theta), cele legate de creativitate si imaginatie (unde Alfa), cele observate in procesul cognitiv constient ( unde Beta), pana la cele situate la cele mai inalte frecvente, observate in starile transcedentale de constiinta (unde Gamma).

In perioada de crestere a copiilor, frecventele predomina in creier astfel: Delta, Theta, Alfa si Beta.

Intre nastere si varsta de doi ani, creierul uman functioneaza in primul rand la nivelurile cele mai joase de frecventa de unda cerebral, iar acest interval de activitate electromagnetic este cunoscut sub numele de Delta.  In stare de veghe, copiii de un an se gasesc inca in starea Delta, deoarece sursa functionarii lor este, in primul rand subconstientul. Informatia dinspre exterior le patrunde in creier fara prea multa prelucrare, fara gandire critica sau judecata. La acest nivel creierul care gandeste, neocortexul sau constinetul, opereaza la niveluri foarte scazute.

Incepand cu varsta de aproximativ doi ani si pana la cinci sau sase ani, copilul incepe sa manifeste frecvente de tip Theta. Copiii prezinta tendinta de actiune ca in transa, fiind conectati, in primul rand la propriul lor univers interior. Traiesc in abstract si in domeniul imaginatiei, manifestand putine nuante de gandire critica, rationala. Astfel cei mici au tendinta de a accepta tot ce li se spune de catre adulti.

De aceea este bine sa le fie adresate celor mici, cuvinte incurajatoare in locul celor descurajatoare (esti prost, esti urat, nu plange, ma faci de rusine, nu esti in stare, esti prea mic,sora te ste mai desteapta, baietii nu plang, fetele trebuie vazute, dar nu si auzite, daca ti-e frig te vei imbolnavi, lumea nu este de incredere, etc.). La acest nivel cuvintele au un impact enorm, care ii va urmari toata viata. Sa ii ajutam sa isi creeze scenarii de viata invingatoare.

Aceste tipuri de informatii merg direct in subconstient, deoarece undele Theta constituie domeniul subcontientului.

Intre cinci si opt ani, undele cerebrale se modifica din nou, ajungand la o frecventa Alfa. In aceasta etapa a dezvoltarii copilului incepe sa se formeze mintea analitica; cei mici incep sa interpreteze si sa traga concluzii cu privire la viata din jur. Intre timp, lumea interioara a imaginatiei tinde sa fie la fel de reala ca si universul exterior al realitatii. De aceea copiii pot improviza atat de bine.

Intre varstele cuprinse intre 8 si 12 ani si mai incolo, activitatea cerebral avanseaza la frecvente mai inalte, undele Beta, care continua sa creasca la diferite niveluri pe tot parcursul varstei adulate si reprezinat gandirea constienta, analitica.

Dupa varsta de 12 ani, poarta dintre constient si subconstient de inchide deobicei (informatii preluate din cartea Distruge-ti obiceiurile nocive –  Dr.Joe Dispenza).

Sper ca aceste informatii sa va foloseasca in cresterea optima a copiilor vostri. Intr-un articol viitor vom vorbi si despre frecventele cerebrale ale adultului.

0

Add a Comment