Cateva cuvinte despre somn

sleep-better-improving-cacaroot-iStock_62280108_MEDIUM

Dacă cineva se culcă întreţinând gânduri de frică, de culpabilitate, de ranchiună, aceste gânduri şi emoţii vor fi prezente şi în somn şi vor consuma în continuare energie din rezervele corpului. Această persoană se va simţi obosită la trezire, deşi a petrecut multe ore dormind. Când simţim că avem o stare de somnolenţă deşi am dormit multe ore, este un avertisment că corpul nostru este în deficit de energie. Este înţelept în astfel de situaţii să facem o siestă în timpul zilei, de aproximativ 15-30 minute, ceea ce va permite o revigorare a corpului.

   Să ne amintim că a ne asculta corpul înseamnă “să mâncăm când ne e foame”, “să dormim când ne e somn”. A ne odihni presupune să facem ceva care nu cere niciun efort fizic sau intelectual. De pildă, înseamnă să facem o baie relaxantă, să ascultăm o muzică liniştită, să lecturăm ceva plăcut, agreabil. Astfel de activităţi au capacitatea de a ne revigora.

   Pe de altă parte, atunci când o persoană vrea să doarmă prea mult sau prea des, asta ar putea fi un mod inconştient de a evada. Fie că nu-i place viaţa pe care o trăieşte, fie că nu e conştientă de adevăratele sale nevoi, care să o facă să aibă scopuri care să o facă să îşi dorească să trăiască din plin. Când o persoană face ceea ce iubeşte şi are obiective concrete legate de ceea ce îi place, corpul ei se energizează rapid şi cu mare uşurinţă.

   Când ne simţim adesea obosiţi deşi dormim multe ore, este posibil că trăim contrar iubirii de sine. Asta explică de ce unele persoane au mai multă energie ca altele.

   Cum să ajungem la un somn reparator? Să trăim în prezent, conştienţi de ceea ce trăim şi simţim şi să ne reglăm conflictele interioare pe măsură ce le descoperim în noi.

O retrospectivă a zilei care a trecut, făcută cu acceptare şi indulgenţă faţă de propria persoană, este benefică înainte de a ne culca.

Extras cartea “Marele ghid al existenţei” de Lise Bourbeau, Micheline St. Jacques

 

0

Add a Comment